A.P. Møller - Mærsk A/S – Forslag til valg af nye medlemmer til bestyrelsen

March 4, 2019

A.P. Møller - Mærsk A/S – Forslag til valg af nye medlemmer til bestyrelsen

På selskabets ordinære generalforsamling, som afholdes tirsdag 2. april 2019, afgår Dorothee Blessing, Niels Bjørn Christiansen og Arne Karlsson fra bestyrelsen.

Herudover afgår Robert Routs og Jan Leschly.

Bestyrelsen foreslår genvalg af Dorothee Blessing, Niels Bjørn Christiansen og Arne Karlsson.

Endvidere foreslår bestyrelsen, at Bernard L. Bot og Marc Engel vælges som nye medlemmer af bestyrelsen.

Bernard L. Bot (f. 1966) er hollandsk statsborger og har en MsC i økonomi fra Erasmus Universitet, Rotterdam og en MBA fra University of Chicago Booth School of Business, USA. Siden 2016, har Bernard Bot været Chief Financial Officer i Travelport Worldwide Ltd., med hovedkvarter i England. Forud for 2018 har Bernard Bot haft stillinger som Chief Financial Officer i Aer Lingus Plc, TNT Express NV og TNT NV. Fra 1992 til 2005 var Bernard Bot ansat og senest partner hos McKinsey & Company, Amsterdam, Holland.

Marc Engel (f. 1966) er hollandsk statsborger og har en MsC i fysik fra Groningen Universitet, Groningen, Holland. Siden 1966 har Marc Engel været anset som Chief Supply Chain Officer og medlem af Unilevers Leadership Executive, Unilever Plc, England. Forud for sin nuværende position har Marc Engel haft en ledende position i Unilevers Østafrika forretning, hvor han var ansvarlig for at skabe fundamentet for selskabets øgede vækst. Fra 2008 til 2014 har Marc Engel været ansat som Chief Procurement Officer i Unilever. Udover sin nuværende stilling er Marc Engel bestyrelsesmedlem i PostNL N.V. og Avisory Board medlem i AndGreen Fund.

”Det er med glæde, at jeg byder Bernard Bot og Marc Engel velkommen til bestyrelsen i A.P. Møller – Mærsk. Bernard og Marc tilføjer vigtige kompetencer til bestyrelsen i forhold til vores strategiske målsætning om at blive den globale integrator af container logisitik” siger bestyrelsesformand Jim Hagemann Snabe.

Bernard L. Bot vil tilføre bestyrelsen et internationalt udsyn og erfaring fra transport og logistik sektoren og globale business-to-business teknologi virksomheder såvel som finansiel ekspertise.

Marc Engel vil tilføre bestyrelsen erfaring inden for supply chain operation, indkøb, logistik, finans og strategiudvikling.

København, den 4. March 2019.

Kontaktperson:

Executive Vice President, Lars-Erik Brenøe, tlf. +45 3363 3607