Delårsrapport for 3. kvartal 2018 (kun på engelsk)

November 14, 2018

Vedhæftet delårsrapport for 3. kvartal 2018 for A.P. Møller - Mærsk A/S (kun på engelsk).

Administrerende direktør i A.P. Møller - Mærsk A/S, Søren Skou, udtaler:

”Godt inde i vores transformation er vi i gang med at integrere forretningsenhederne på tværs af transport og logistik. Vores kunder oplever en forbedret service, samtidig med at vi er på vej til at realisere det fulde vækstpotentiale inden for området Logistik og Service. Jeg er tilfreds med, at vi har vækst i omsætningen i tredje kvartal på tværs af forretningen inklusive det vigtige fremtidige vækstområde, som gælder den fulde understøttelse af vores kunders forsyningskæde. Både indtjeningen og likviditeten er forbedret på grund af det ekstra brændstoftillæg, vi annoncerede som følge af stigende brændstofpriser, af yderligere synergier i Hamburg Süd samt et endnu tættere samarbejde mellem Ocean og terminalerne.

Vores driftsresultat i Ocean er fortsat udfordret af stigende brændstofpriser, som ikke bliver fuldt kompenseret gennem fragtraterne. Det til trods ser vi et forbedret resultat i tredje kvartal i et år, som begyndte svagt.”

Head of External Communication, Signe Wagner, tlf. +45 3363 1901