March 30, 2015

A.P. Møller - Mærsk A/S — Udlodning af ekstraordinært udbytte og gennemførsel af udbud af Danske Bank A/S aktier

Som meddelt den 25. februar 2015 vil A.P. Møller - Mærsk A/S ("APMM") sælge sine aktier i Danske Bank A/S ("Danske Bank") og udlodde et ekstraordinært kontant udbytte til sine aktionærer svarende til værdien af hele APMMs 20,05 % ejerandel af Danske Bank.

På APMMs generalforsamling i dag blev bestyrelsen bemyndiget til i perioden indtil næste ordinære generalforsamling at deklarere ekstraordinært udbytte.

På baggrund af denne bemyndigelse har bestyrelsen i dag besluttet at udlodde et ekstraordinært kontant udbytte på DKK 1.671 pr. APMM aktie à nominelt DKK 1.000. Dette ekstraordinære udbytte vil blive udbetalt den 7. april 2015 sammen med det ordinære udbytte på DKK 300 pr. APMM aktie à nominelt DKK 1.000, der blev vedtaget på generalforsamlingen.

Udbuddet af APMMs aktier i Danske Bank var betinget af bemyndigelse fra APMMs generalforsamling til, og APMM-bestyrelsens beslutning om, deklarering af det ekstraordinære udbytte. Med deklareringen af det ekstraordinære udbytte er udbuddet nu endeligt og afregning forventes afsluttet onsdag den 8. april 2015.

København, den 30. marts 2015

Head of Investor Relations, Henrik Lund, tlf. +45 3363 3106