Delårsrapport 1. kvartal 2018 (kun på engelsk)

May 17, 2018

Vedhæftet delårsrapport for 1. kvartal 2018 for A.P. Møller - Mærsk A/S (kun på engelsk).

Administrerende direktør i A.P. Møller - Mærsk A/S, Søren Skou, udtaler:

"I første kvartal af 2018 oplevede vi 30% vækst i vores omsætning. Samtidig er integrationen af vores forretning godt i gang med en succesfuld start på sammenlægningen med Hamburg Süd og lukning af transaktionen af Maersk Oil i marts, der gav en gevinst på USD 2.6 mia. Imidlertid var vores resultater på den korte bane utilfredsstillende, især i den Ocean-relaterede del af vores forretning. Som svar på de nuværende udfordrende markedsvilkår implementerer vi en række kortsigtede initiativer, så vi igen bliver profitable, og vi fastholder vores guidance for 2018.

Det nye format reflekterer, at vi er en integreret global containertransport og logistikforretning, der fokuserer på vores kunders værdikæder, og det giver os mulighed for at følge vores fremgang i forretningen, især i de dele der ikke er ren søfragt, og hvor vi skal vækste med det formål at minimere den cykliske del af vores forretning."

Head of External Communication, Signe Wagner, tlf. +45 3363 1901